Reference

Daniela Pátková a Ing. Mariana Šabíková

Angličtinu s Františkem doporučujeme všem, kteří s angličtinou začínají tak jako my anebo jsou pokročilí. Hodina a půl je dlouhá doba na soustředění, ale tyto hodiny s Františkem utečou rychle. František je velice trpělivý a i nezdary v hodině dokáže skvěle zvládat. Má kreativní přístup k výuce, kterou velice oceňujeme.

Daniela Pátková a Ing. Mariana Šabíková
patkova@vurv.cz
tel: 233 022 218

Ing. Jana Šilhavá Lehovcová

Jednou týdně si zajdu s pár příjemnými lidmi popovídat do řevnického zámečku a pak doma říkám, že jsem byla na angličtině :-) Tak tomu ve skutečnosti opravdu je. Na hodinách angličtiny s Františkem se nenudíme gramatikou, slovíčky a otravnými cvičeními, ale povídáme si o zajímavých tématech, proložíme to ukázkou z filmu nebo veselou písničkou. Hodina a půl uteče jako voda a já jdu vždycky domů spokojená, odpočatá a zas o trochu chytřejší.

Ing. Jana Šilhavá Lehovcová
asistentka marketingu
Lety

Ing. Barbora Šimůnková

Angličtinu s Františkem mohu ze své zkušenosti vřele doporučit. Na hodinách se svižně střídají témata k diskuzi, poslechy, hry, gramatika, takže se snadno udrží pozornost po celou dobu lekce. A přestože jeho hodiny jsou velmi poučné, zábavné a milé, František přesně ví, kde je Vaše slabina a nic Vám neodpustí - a to je dobře.

Ing. Barbora Šimůnková
Řevnice
atom.s@seznam.cz

Alžběta Diringerová

Lekcí s Františkem jsem se účastnila od září 2007 do června 2008 v Modrém domečku na náměstí v Řevnicích. Moc ráda na tuto zkušenost vzpomínám. Byla jsem ve skupině benjamínek, bylo to vůbec poprvé, kdy mými spolužáky byli dospělí lidé. Pro mě jako pro studentku představovaly lekce pravidelné výlety, kdy během cesty vlakem ze Smíchovského nádraží údolím podél Berounky jsem měla 25 minut na to se zkoncentrovat a dorazit do Modrého domečku s otevřenou myslí. František je otevřený lektor. Na jeho hodinách jsem se nebála začít mluvit. Umí Vám projevit podporu a každému studentovi umožňuje jeho jazykový růst. Pokud hledáte vlídnost a upřímný zájem, mohu vám lektora Františka Chlaně vřele doporučit.

Alžběta Diringerová, 25 let
studentka fotografie na FAMU

MUDr. Magdalena Richterová

Pokud jste hraví a zároveň se potřebujete přinutit trochu pilovat angličtinu, doporučuji vřele kursy Františka Chlaně. Na hodinu a půl zapomenete na všechny starosti, pobavíte se na pokaždé jinak zajímavé hodině a to všechno bezbolestně a anglicky. Metody pana učitele jsou originální a myslím, že fungují bez ohledu na věk. Jsem s kurzem velmi spokojená a doporučuji zkusit.

MUDr. Magdalena Richterová
Řevnice
tel: 257 722 076

Ing. Petr Koblížek

Angličtinu s Františkem doporučuji všem, kteří se chtějí naučit a zároveň i pobavit. Společně strávené hodiny angličtiny považuji za velmi příjemně a užitečně strávený čas, který se mi zúročil jak v profesionálním životě tak osobním. Posunutí úrovně jazykových znalostí z pracně složených několika zdvořilostních frází do fáze, kdy je člověk schopen se bavit se svými zahraničními kolegy v práci či pohostit své cizokrajné příbuzné, je neocenitelné. Domnívám se, že František má dar správně určit jazykové potřeby svých studentů a podle toho pak zvolit vhodnou vyváženou míru kombinace výuky gramatiky a konverzace. Zkrátka věřím, že František Vám svým osobitým a zábavným způsobem pomůže najít Vaši vlastní cestu k anglickému jazyku. Mějte však na paměti, že ani sebelepší lektor nic nezmůže, když se nepřičiní sám student. Odměnou pak je mizející studený pot na čele, když se ze sluchátka ozve „Hi, Petr!“ nebo se v notebooku objeví anglický e-mail.

Ing. Petr Koblížek
regionální manažer ING, člen Městské rady Dobřichovic
petr.koblizek@ing.cz
tel: 724 464 092

Mgr. Leona Leišová, Ph.D.

Na Františkových hodinách oceňuji hlavně jejich variabilitu. Hodina a půl je poměrně dlouhá doba na soustředění, takže je dobré, když se častěji střídají kratší aktivity - poslech, konverzace, čtení kratších článků, připravené prezentace, procvičování gramatiky. Naprosto mi vyhovuje učení gramatiky a pomocí jím vytvořených česko-anglických drilů. Díky nim vím přesně, co se po mně bude vyžadovat, což člověka lépe motivuje v samostudiu :-), a navíc mám tu zkušenost, že když se věty naučím víceméně zpaměti a občas se k nim vrátíme, už se z hlavy neztratí. Zároveň i ráda pracuji s články a rozšiřuji si tak nekonečnou anglickou slovní zásobou. Díky následnému převyprávění textu a konverzaci o tématu si pak slovíčka mnohem lépe zapamatuji přímo v hodině.

Mgr. Leona Leišová, Ph.D.
výzkumná pracovnice, Výzkumný ústav rostlinné výroby, Praha - Ruzyně
leisova@vurv.cz
tel: 233 022 425

Ing. Jiří Svoboda

Měl jsem to potěšení účastnit se intenzivního kurzu angličtiny (8 týdnů v průběhu 2 let), který společně s rodilými mluvčími vedl František Chlaň. Jeho hodiny byly vždy do poslední minuty nabité. Výukové aktivity (procvičování gramatiky, poslechy ve skupinách, ústní reprodukování krátkých textů, rozhovory ve dvojicích) se vždy poměrně rychle střídaly, což nám umožnilo udržet maximální koncentraci celých šest hodin denně, od soboty do pátku. Na kurzy jsme si každý připravovali i krátké prezentace, což velmi pomohlo mému příspěvku na konferenci na Floridě. Po zkušenosti s těmito kurzy jsem neváhal a přihlásil se k Františkovi na pravidelnou každotýdenní výuku.

Ing. Jiří Svoboda
výzkumný pracovník, Výzkumný ústav rostlinné výroby, Praha - Ruzyně
tel: 233 022 442

Prof. Ing. Josef Hůla, CSc.

Ve Františkových lekcích je spojena systematičnost s poutavou formou osvojování si úskalí angličtiny. V jeho kurzech určitě převažují mladí lidé. Mohu však dosvědčit, že jeho lekce jsou přínosem i pro dříve narozené účastníky kurzů - mohu doporučit.

Prof. Ing. Josef Hůla, CSc.
vědecký pracovník, Výzkumný ústav zemědělské techniky
tel: 233 022 263

RNDr. Dana Kokošková

Na angličtinu k Františkovi Chlaňovi docházím již několik let a všem bych jeho lekce vřele doporučila. Sama mám zkušenost s výukou na střední škole, takže jsem na vlastní kůži zažila, jak náročné je vytvořit takovou hodinu, aby studenty nejen bavila, ale aby se na ní hodně naučili. Františkovi se to rozhodně daří. O tématech článků a poslechů v hodinách často diskutujeme, čímž si nejen procvičujeme angličtinu, ale zároveň se toho hodně dozvíme o těch druhých a často i sami o sobě :-)

RNDr. Dana Kokošková
přírodovědná analytička, Výzkumný ústav rostlinné výroby, Praha - Ruzyně
kokoskovad@vurv.cz
tel: 233 022 376

Kurz kritického myšlení, Gymnázium Na Zatlance 2008/09

Jakub Šindelář

Seminář kritického jsem si zvolil na základě ukázkové hodiny, která mě velice zaujala. Příjemně překvapen jsem byl i po samotném začátku kurzu, neboť mé očekávání a požadavky celkem obstojně plní. Hodiny s panem Chlaněm jsou ideální na prohloubení znalostí anglického jazyka především v mluveném, ale i psaném projevu. Seminář je dobře připraven a probíraná kontroverzní témata jsou dle mého názoru vesměs velice zajímavá. S většinou dvouhodinových odpoledních seminářů mám problém, že se nedokážu po celou dobu plně soustředit, protože hodiny jsou všední a pořád stejné. Pan Chlaň se snaží tomuto stereotypu vyvarovat a na to, že tento kurz v gymnaziálním prostředí vede prvním rokem, si vede velice dobře. Proto všem studentům s touhou naučit se v anglickém jazyce i trochu přemýšlet a ne jen odpovídat na prostoduché otázky, jak tomu bývá se standardních hodinách, seminář vřele doporučuji.

Jakub Šindelář
IV. D, Gymnázium Na Zatlance

Marek Wantoch

Kurz kritického myšlení v anglickém jazyce mi přišel asi jako jediný z volitelných seminářů smysluplný - a mé očekávání se naplnilo. Pan profesor Chlaň na každou hodinu pečlivě vybere téma, které diskutujeme. Nejedná se vsak o klasickou konverzaci typu: I think... a tečka. Nutí nás se nad daným problémem zamyslet a obhájit svůj názor, což je pro naši budoucnost opravdu důležité. Kéž by tento přístup mělo více kantorů.

Marek Wantoch
3.B, Gymnázium Na Zatlance

Daniel Ziegenfuss

Jako student 4.ročníku gymnázia mohu tím pádem z několikaleté zkušenosti s úrovní a přístupem profesorů zhodnotit několik uplynulých měsíců s panem Františkem Chlaněm jakožto s profesorem vedoucím odpolední seminář kritického myšlení. Tento seminář je založen zejména na konverzacích o věcech na více intelektuální úrovni (např. řešení současných problémů ve světě či otázka cizích kultur atd.). Hodiny jsou vedeny zábavnou a zajímavou formou. Komukoliv je téma nepříjemné, nemusí se za každou cenu vyjadřovat, ačkoliv věřím, že všichni se lehce nechají vtáhnout do příjemné konverzační atmosféry, jež po několika chvílích nastane během každého tématu. Tomu, kdo se bude rozhodovat, který seminář pro nastávající ročník zvolit a kdo má alespoň nepatrný vztah k anglickému jazyku, mohu kritické myšlení rozhodně doporučit.

Daniel Ziegenfuss
4.D, Gymnázium Na Zatlance